Jaarverslag 2021

Financiële verantwoording over 2021

Stichting Vrienden van de blinden-bibliotheek in Netanya

Voorwoord

Deze jaarrekening heeft als doel een overzicht te geven van de beginbalans per 2021, de mutaties gedurende het jaar en de eindbalans van 2021. Omwille van de privacy worden er geen namen van donateurs genoemd. Ook is er een toelichting op de balans en mutaties.

Beginbalans 2021

Per 1 januari 2021 bedroeg het vermogen van de Stichting EUR 29.433,40. Dit vermogen bestond geheel uit liquiditeiten en was verdeeld over de betaalrekening en de spaarrekening bij dezelfde bank.

Mutaties 2021

Gedurende 2021 was er één bron van inkomsten voor de stichting: er is aan schenkingen een bedrag van EUR 5.272,50 opgehaald; ook dit jaar is er geen rente ontvangen over het spaarsaldo.

Gedurende 2021 waren er kosten gemoeid met het onderhouden van onze website. Ook zijn er bankkosten gemaakt. Ook zijn er bankkosten gemaakt. Tot slot is er een bedrag betaald voor de herontwikkeling en plaatsing van de advertenties in de Loeach en de JOMAM. In totaal bedroegen de kosten voor 2021 EUR 1.832,83.

Eindbalans 2021

Aan het eind van 2021 resteerde een totaalsaldo van EUR 32.873,07.

Toelichting op de balans en mutaties.

Er zijn in 2021 geen vergoedingen uitgekeerd aan de bestuursleden voor hun werkzaamheden.

Verkorte balans en winst&verlies rekening:

​Beginsaldo​EUR 29.433,40
+ ​Schenkingen​EUR 5.272,50